Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen aan onze klantenservice. Gebruik de tabjes om het thema van uw vraag te selecteren en zo het antwoord erop te vinden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.



Bestellen en Betalen

Bestellen | Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling bij ShopGeluk plaatst je eenvoudig, veilig en snel. Allereerst verzamel je de producten, die je wilt hebben in het winkelwagentje. Je kunt eenvoudig switchen tussen de verschillende shops, uiteindelijk belanden al je producten in slechts één winkelmandje.

Wanneer alle producten in het winkelwagentje staan, kun je doorgaan naar afrekenen. Je komt dan op een overzichtspagina waar je al je gegevens in kunt vullen. Controleer altijd of je het juiste adres heeft ingevuld. Vervolgens klik je op ‘Plaats bestelling’

Wanneer je gekozen hebt voor de betaalmethoden: IDEAL, MisterCash, PayPal of Bilink word je automatisch doorgestuurd naar de desbetreffende betaalpagina. Volg alle stappen en voltooi zo je bestelling. Ter bevestiging van uw bestelling ontvangt u een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres. Ook de factuur ontvangt u per e-mail.

Betalen | Op welke manier kan ik mijn betstelling betalen?

Bij ShopGeluk kun je kiezen uit verschillende betaalmethoden:

– IDEAL, kies voor deze betaalmethode als je direct wil betalen met je eigen Nederlandse bank;
– MisterCash / Bankcontact, je kiest voor deze betaalmethode als je direct wilt betalen met via eigen Belgische bank;
– PayPal, Betalen via PayPal; je kunt betalen met je creditcard als je geen PayPal-account hebt.
– Billink, Eenvoudig achteraf betalen met Billink.

Wijzigen | Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Helaas kunnen wij niet de reeds geplaatste en betaalde bestelling wijzigen of annuleren. Uiteraard kun je de bestelling binnen 14 dagen retourneren. Kosten van retour zijn voor eigen rekening. Zie kopje ‘Retourneren’ voor meer informatie.

Verfbad | Ik zoek wol en garens van een bepaald verfbad, hoe kan ik dit bestellen?

Zoek je bollen uit een specifiek verfbad? Neem vóór je een bestelling plaats even contact met ons op. Geef de gewenste kwaliteit en het aantal bollen aan ons door. Wij controleren dan of het bepaalde verfbad aanwezig is. Als deze op voorraad is, laten wij het weten. Vervolgens kun je zelf de bestelling plaatsen en zorgen wij dat de juiste bollen in het pakket komen.

Voorraad | Hoe kan ik zien of een bepaald product op voorraad is?

Als een bedrukt op voorraad is, wordt dit aangegeven met: ‘Direct leverbaar’ Mocht een product tijdelijk niet op voorraad zijn, dan verschijnt de melding ‘In backorder’. Deze producten kun je gewoon bestellen. Wij reserveren de producten voor je en onze klantenservice zal binnen 48 uur (werkdagen) contact met je opnemen over de geschatte levertijd. Zodra de gehele bestelling compleet is, sturen wij het pakket in zijn geheel naar je op.

Als een besteld product niet op voorraad is, kan ik deze dan vervangen voor een ander soort wol?

Als het om een bepaalde kleur gaat van een specifiek product kunnen we deze gewoon omwisselen. Helaas is het wisselen van soort niet mogelijk. De vervangende kleur moet dus van dezelfde kwaliteit zijn.

Bezorging

Verzendkosten | Wat bedragen de bezorgkosten?

De verzendkosten bedragen € 4,95 per bestelling. Dit geldt voor verzendingen binnen Nederland en België. Retourneren is altijd voor eigen rekening. Zie kopje ‘Retourneren’ voor meer informatie.

Bezorging | Wie bezorgt mijn bestelling?

Wij bezorgen al onze pakketten binnen Nederland met PostNL. Voor onze zendingen naar België werken we samen met B2C Europe. Zij vervoeren je pakketje naar België. In 99% van de gevallen wordt het pakket dan overgedragen aan bPost, welke jouw pakketje zal bezorgen. In een klein deel van de gevallen wordt er een andere verzendmaatschappij gebruikt, zoals bijvoorbeeld PostNL.

Levertijd | Wat is de levertijd?

Wij streven ernaar om bestellingen die voor 17:00 geplaatst en betaald zijn, binnen één werkdag te verzenden. Omdat we afhankelijk zijn van andere partijen dien je rekening te houden met een levertijd van 1 tot 3 werkdagen. Voor verzending naar België is dit maximaal 4 werkdagen.

Wanneer je kiest voor betalen met IDEAL of Mister Cash ontvangen wij de betaling direct en wordt de bestelling het snelst verzonden.

Landen | Wordt er ook verzonden naar België? En andere landen?

Wij verzenden ook naar België! Hiervoor gelden dezelfde verzendkosten als in Nederland €4,95.

Bezorgen naar andere landen is helaas niet mogelijk.

Afhalen | Is het mogelijk om mijn bestelling zelf af te halen?

Nee, het zelf afhalen van uw bestelling is helaas niet mogelijk.

Retourneren

Retourneren | Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Indien je de bestelling (gedeeltelijk) wilt retourneren, dien je het retourformulier uit te printen en ingevuld mee terug te sturen. Verdere instructies vindt u ook op dit formulier. Download hier het retourformulier.

Retourtermijn | Binnen 14 dagen retour

Er geldt een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen. Dit betekent dat je binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling het recht heb om de overeenkomst te herroepen en de bestelling (of een gedeelte daarvan) te retourneren. De producten dienen natuurlijk wel ongebruikt te zijn en in de originele verpakking te zitten.

In het geval van herroeping van de complete bestelling, krijgt u het volledige aankoopbedrag (inclusief de gemaakte verzendkosten) terug. In het geval van gedeeltelijke herroeping, waarbij u niet alle bestelde producten retourneert, worden de gemaakte verzendkosten niet vergoed.

Retourkosten | Wat bedragen de kosten als ik iets wil terugsturen?

De kosten voor een eventuele retourzending zijn voor uw rekening en geschied dus op uw kosten. U kunt de retourzending via het postkantoor doen.

Let op: Een groot gedeelte van onze pakketten wordt als brievenbuspost verzonden, om zo de kosten laag te houden. Laat daarom, in het geval van een retourzending, de producten in de originele verpakking zitten als de bolletjes vacuüm zijn gezogen. Wanneer de retourzending als brievenbuspost kan, zijn de kosten voor u aanzienlijk lager, dan wanneer deze als pakketpost wordt verzonden.

Ruilen | Is het mogelijk om mijn bestelling (gedeeltelijk) te ruilen?

Het is helaas niet mogelijk om producten te ruilen.

Terugbetaling | Hoe lang duurt het voordat het bedrag voor geretourneerde artikelen teruggestort wordt?

Nadat wij de retourzending hebben ontvangen en verwerkt, wordt het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 14 dagen) terugbetaald. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van je betaling. De terugbetaling vindt altijd plaats via hetzelfde kanaal als je hebt betaalt.

Sale | Mogen afgeprijsde artikelen ook geretourneerd worden?

Ja, ook afgeprijsde artikelen mogen binnen 14 dagen geretourneerd worden, mits ze natuurlijk ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten.

Veiligheid en Privacy

Privacy policy – Waar gebruikt ShopGeluk mijn gegevens voor?

Wanneer je een bestelling plaatst bij YarnMegaShop.com, vragen wij je om je naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres. Deze gegevens hebben wij nodig om onze dienstverlening zo optimaal mogelijk uit te kunnen voeren. Als vanzelfsprekend worden deze gegevens vertrouwelijk behandeld, op een veilige plaats opgeslagen en niet doorverkocht aan derden. Tijdens het bestelproces en bij het contactformulier wordt gebruik gemaakt van een beveiligde SSL-verbinding.

Cookies – Maakt ShopGeluk gebruik van cookies?

Ja, net als de meeste websites maakt Shopgeluk gebruik van cookies. ShopGeluk gebruikt cookies uitsluitend om uw gebruikerservaring en de website te verbeteren. Cookies worden door ons niet aan derde partijen verkocht.

Over ShopGeluk.nl

Contact | Hoe kan ik ShopGeluk bereiken?

Je kunt contact met ons opnemen door te bellen naar: 0031 85 047 40 54 (tussen 9:30 – 14:00) of een mail te sturen naar info@shopgeluk.nl. We streven ernaar om binnen twee werkdagen te reageren.

Visie | Waar willen we naartoe met ShopGeluk?
Shopgeluk streeft ernaar om alleen maar webshops te lanceren waar men blij van wordt. Ons doel is om alle shops in te richten met producten tegen de beste prijs-kwaliteitverhouding. Wij bieden de consument de ultieme shopervaring door eenvoudig te switchen tussen verschillende shops, met slecht één kassa/winkelmandje. We zetten in op producten tegen de laagsteprijsgarantie.

Missie statement: ‘’Consumenten de ultieme shopbeleving meegeven, waarbij een goede prijs-kwaliteitverhouding voorop staat.’’

Laagsteprijsgarantie | Hoe werkt de laagste prijsgarantie?

Wij zijn van mening dat je nooit te veel moet hoeft te betalen voor je favoriete product. Daarom checken wij regelmatig de prijzen bij andere online shops. Blijken deze prijzen lager, dan ondernemen wij actie. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze prijzen de laagste zijn!

Vind je na aankoop hetzelfde product elders goedkoper? Wij betalen het verschil terug! Onderstaand vind je de voorwaarden waaronder wij deze garantie bieden:

– Het moet om exact hetzelfde product gaan. Merk, kwaliteit, kleur, gewicht en aantal meters etc;
– Het door de concurrent aangeboden garen is nieuw én direct leverbaar;
– Het moet een vergelijkbare, in Nederland gevestigde online garenwinkel zijn, die verzendt binnen Nederland;
– Verzendkosten zijn uitgesloten van de laagste prijsgarantie;
– De prijs moet duidelijk zichtbaar zijn op de website van de concurrent en controleerbaar zijn voor ons;
– De geadverteerde prijs bij de concurrent dient een vaste prijs te zijn.
– De laagste prijsgarantie geldt niet in het geval van tijdelijke actieprijzen of opruimingsacties (op=op) bij de concurrent;
– De geadverteerde prijs mag geen onderdeel zijn van een bulkaankoop of gebundelde aankoop van andere producten of diensten;
– De geadverteerde prijs bij de concurrent mag niet op een fout berusten.

Indien je het product bij een andere online garenwinkel goedkoper vindt, matchen wij de prijs. Dit geldt tot zeven dagen na het plaatsen van je bestelling bij ShopGeluk. Neem bij voorkeur contact met ons op voordat je de bestelling plaatst. Zo voorkomen we onnodige administratieve bijkomstigheden van het terugbetalen.

Algemene voorwaarden – Waar vind ik de algemene voorwaarden van Shopgeluk?
Ga direct naar de algemene voorwaarden.

Klachtenregeling – Ik heb een klacht. Hoe maak ik deze kenbaar?

Indien je een klacht hebt over ShopGeluk, een product of levering, stuurt dan een e-mail naar info@shopgeluk.nl, met daarin:

  • Een duidelijke omschrijving van de klacht
  • Contactgegevens
  • Bestelgegevens

Naar aanleiding van je klacht zullen wij binnen 14 dagen contact met je opnemen. Meer hierover leest u in onze Algemene voorwaarden.